Skip to main content

Title

Płukanie dla osób palących

Jeżeli palisz papierosy, prawdopodobnie narażasz swoje dziąsła i jamę ustną na większe ryzyko infekcji. Ryzyko choroby dziąseł jest u palaczy dwukrotnie wyższe niż u osób niepalących. To dlatego, że u palaczy mechanizmy odpowiedzialne za zwalczanie infekcji są nadwerężone, a przez to osłabieniu ulega układ odpornościowy. Oznacza to, że chcąc zwalczyć chorobę dziąseł, musisz dołożyć więcej starań. Jest jeszcze jeden dobry powód – palenie przebarwia zęby i grozi wystąpieniem w jamie ustnej rogowacenia białego, zwanego też leukoplakią. Jeśli palisz, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby zachować czystość jamy ustnej.

Utrzymaj higienę jamy ustnej

Całościowa higiena jamy ustnej obejmuje także szczotkowanie i nitkowanie. Pamiętaj, że samym szczotkowaniem oczyszczasz zaledwie 25% jamy ustnej. Aby zachować czystość i świeżość jamy ustnej, nie zapominaj o nitkowaniu i płukaniu płynem do płukania jamy ustnej LISTERINE®.

Na co osoby palące powinny zwrócić szczególną uwagę

Im więcej papierosów wypalasz, tym większe ryzyko zachorowania na chorobę dziąseł. Jeśli więc nie jesteś jeszcze gotów rzucić palenia, nawet ograniczenie liczby papierosów będzie z korzyścią dla Twoich dziąseł. Warto także wiedzieć, że gdyby choroba dziąseł niestety się rozwinęła, skuteczność leczenia w przypadku palaczy nie zawsze jest taka sama, jak u niepalących. Pamiętaj, że nie tylko papierosy negatywnie wpływają na stan Twoich dziąseł – działa tak tytoń w każdej postaci, czy to papierosy, czy fajka, e-papieros, czy tytoń do żucia.

Używaj odpowiednich narzędzi

  • Szczoteczki do zębów o miękkim włosiu lub elektryczne
  • Pasty do zębów z fluorkiem
  • Nici dentystycznej i szczoteczki do przestrzeni międzyzębowych, do codziennego czyszczenia miejsc między zębami

Podpowiedzi dla osób palących, które chcą dbać o jamę ustną

*  Dwa razy dziennie dokładnie czyść dziąsła i zęby, szczotkując, nitkując i płucząc.

* Często odwiedzaj dentystę, żeby wcześnie wychwycić ewentualne problemy.

* Nawadniaj się, często pijąc wodę i żując bezcukrową gumę, która pobudzi produkcję śliny.

* Postaraj się ograniczyć liczbę dziennie wypalanych papierosów.

* Ogranicz spożycie alkoholu, ponieważ nadmierne spożycie także wywołuje suchość jamy ustnej i zwiększa ryzyko choroby dziąseł.

 

SAMO SZCZOTKOWANIE OCZYSZCZA TYLKO 25% TWOJEJ JAMY USTNEJ